Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojų komanda dalyvauja respublikiniame projekte „Informatika pradiniame ugdyme“. Šiais mokslo metais mokytojos išmėgins pradinio ugdymo informatikos bendrųjų programų matmenis, integruodamos į ugdymo turinį informacines technologijas. IT kompanija, programinės įrangos tiekėja „Bentley Systems“ padovanojo projekto dalyviams kelionę į Suomiją.

Šių metų spalio 24-28 dienomis projekto dalyvės: Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos mokytojos Nijolė Amšiejienė, Dalia Paleckienė ir pavaduotoja ugdymui Danutė Aukštikalnienė  susipažino su Suomijos švietimo sistema, stebėjo kaip taikomos ugdymo procese informacinės technologijos. Susipažino ir išbandė vizualią mokymosi aplinką ViLLe matematikos ir informacinio mąstymo ugdymui, kuria naudojasi daugiau  kaip pusė Suomijos mokyklų. Aplinka grindžiama nuolatiniais tyrimais ir praktiniu bendradarbiavimu su mokyklomis ir mokytojais. Turku universitetas sutinka bendradarbiauti ir sudaryti galimybes šiais metais ViLLe išbandyti trijose Lietuvos mokyklose. Šiame trejetuke ir mūsų mokykla.

Lyginant su mūsų sistema, suomių vaikai retai kada laiko egzaminus ar daro namų darbus (iki kol nepasiekia paauglystės). Tai grindžiama pasitikėjimu, siekiu sudaryti vaikui sąlygas mokytis pačiam, jo nespaudžiant, netikrinant tiesmukiškai. Tačiau daug teikiama pagalbos. Per pirmuosius devynerius mokslo metus (pagrindinė mokykla) 30 proc. mokinių suteikiama papildoma pagalba, vadinama specialaus mokymosi pagalba. Tikriausiai todėl skirtumas tarp silpniausių ir stipriausių mokinių yra mažiausias pasaulyje. Sužavėjo mokinių savarankiškumas, „pamoka be rėmų“, mokyklos erdvių išnaudojimas. Suomijos mokyklų sistema laikoma švietimo sistemų lydere ne tik Europoje, bet ir pasaulyje. Jų švietimo sistema yra orientuota į lygybę. Ji paremta idėja, kad kiekvienas vaikas turi gauti galimybę tobulėti ir išpildyti savo potencialą, nepriklausomai nuo tėvų finansinių galimybių. Visi vaikai, nepriklausomai jų gebėjimų, mokomi toje pačioje klasėje. Visos mokyklos yra panašios, skirtumai menki. Vienas esminių jos principų – tame pačiame kvartale gyvenantys vaikai mokosi toje pačioje klasėje, toje pačioje mokykloje. Kai kuriose mokyklose tikrieji mokyklos mokytojai retai gauna galimybę vesti pamokas – veda studentai, o mokytojai paruošia juos prieš pamokas, stebi, reflektuoja.

Lapkričio 8 d. į mūsų mokyklą atvyko Suomijos Turku universiteto profesorius doktorantas Einari Kurvinen, kartu su Ugdymo plėtotės centro darbuotojais. Vizito metu svečiai susipažino su mokinių pasiekimais, IKT materialine baze. Stebėjo atviras pamokas, kurių metu mokytojos informacines technologijas integravo į ugdymo turinį.

Ne struktūra, o būtent pasitikėjimas yra svarbiausias šioje sistemoje. Užuot abejoję vieni kitais ir įtarinėję, kūrę krūvą apribojimų, taisyklių, patikrų – galėtume tiesiog pasitikėti, kaip būtent ir daro suomiai.

Nijolė Amšiejienė ir Dalia Paleckienė