Jau keturiolika metų Švietimo mainų paramos fondas apdovanoja „Erasmus+“ projektus įgyvendinusias institucijas ir kitų veiklų dalyvius bei partnerius. Šiais apdovanojimais „Erasmus+“ agentūra skleidžią  žinią apie kokybiškiausius projektus, geriausiai įgyvendintas veiklas ir tvariausius bendradarbiavimo pavyzdžius. Šiais metais sėkmė neaplenkė ir Alytaus Dzūkijos mokyklos, kuri buvo apdovanota kokybės statulėle už įgyvendintą tarptautinį projektą  „Šilto smėlio metodikos taikymas specialiųjų poreikių mokinių fizinei ir emocinei būsenai gerinti“.

Projekto tikslas – praplėsti specialiųjų pedagogų ir pagalbos vaikui specialistų žinias apie sveikatingumo ugdymą ir sensorinio lavinimo galimybes, o specialiųjų poreikių turintiems mokiniams suteikti galimybę efektyviau ir įdomiau pagerinti savo fizinę ir emocinę sveikatą. Projektas vyko 18 mėnesių, kurių metu  dešimt Alytaus Dzūkijos mokyklos pedagogų ir pagalbos mokiniui specialistų šilto smėlio metodikos mokėsi Latvijoje. Kursai vyko Aizkrauklės, Pelci, ir Liepojos miestuose.

Projekto eigoje tapome pirmoji mokykla Lietuvoje pradėję taikyti šią metodiką, specialieji pedagogai ir pagalbos mokiniui specialistai įgijo reikiamą kvalifikaciją ir tapo sertifikuotais šilto smėlio terapijos mokytojais.

Alytaus Dzūkijos mokykloje užsiėmimai šilto smėlio terapijos klasėje sistemingai pradėti vesti nuo 2019 mokslo metų. Metodika unikali tuo, kad smėlis yra nuolat šildomas ir visada būna pastovios, apie 38 laipsnių, temperatūros. Ją sudaro ne tik užsiėmimai su šiltu smėliu, bet dar 3 papildomos dalys: spalvotas smėlis, darbas su įvairiomis grūdinėmis kultūromis, gamtinės estetikos pažinimas. Užsiėmimas vyksta kompleksiškai, kurio metu šiltame smėlyje atliekami specialieji baziniai judesiai, mokomasi kūrybiškumo, lavėja mokinio fizinė jėga. Šilto smėlio terapija puikiai tinka darbui su mokiniais, turinčiais autizmo spektro sutrikimą, sergančiais cerebriniu paralyžiumi ar turinčiais kitų judesio ir padėties sutrikimų, taip pat turinčiais kalbos, kalbėjimo, skaitymo ir rašymo sutrikimų, socializacijos bei komunikacijos problemų.  

Siekiant užtikrinti tęstinumą, projekte įgytos žinios integruojamos į ugdomąją veiklą, logopedinius, ergoterapijos, gydomosios gimnastikos ar socialinio pedagogo užsiėmimus. Užsiėmimuose dalyvauja ne tik visi specialiųjų ir lavinamųjų klasių mokiniai, bet įtraukiama ir dalis bendrojo ugdymo klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių.

Pastebėta, kad mokiniai, kurie išbandė šią metodiką, jaučia mažesnį nerimą, tapo labiau atviresni, pagerėjo jų fizinės galios, savivertės jausmas, mokiniai tapo labiau bendraujantys. Veiklos, pamokos ir užsiėmimai tapo įdomesni, mokiniai labiau įsitraukią į ugdymo procesą.

Su įgyvendinama inovacija Alytaus Dzūkijos mokykloje galite susipažinti pažiūrėję šį video https://youtu.be/m2wr1XwEHGA

Lavinamosios klasės vyresnysis mokytojas, projekto vadovas Tomas Gurskis

Kategorija : Be kategorijos