Ar gali padėti informacinės technologijos skatinti fizinį aktyvumą? Gana įdomus klausimas. Reikia tik kūrybiškai pagalvoti ir praktiškai įgyvendinti įvairias idėjas.

Viena iš idėjų – tai ką turiu ir kaip tą galiu pritaikyti. Gyvenant šiais naujų informacinių technologijų laikais kiekvienas turime išmanųjį telefoną, apyrankę ar laikrodį. Didėjant išmaniųjų technologijų prieinamumui, atsiranda didesnis poreikis suprasti technologijų daromą įtaką sveikatai ir gerovei.

Žingsniavimas – tai pirmo pasirinkimo fizinė veikla, kuri padeda treniruoti kraujotakos sistemą, palaikyti kaulų stiprumą, gerina bendrą savijautą. Šiai veiklai atlikti nereikalinga papildoma įranga, nereikia mokytis atlikimo technikos. Dėl nedidelio intensyvumo žingsniavimas yra viena iš saugiausių fizinių veiklų, kuria galima užsiiminėti lauke.

Alytaus Dzūkijos mokyklos fizinio ugdymo pamokose panaudojome išmaniąsias technologijas žingsnių skaičiavimui. Mokiniai buvo supažindinti su žingsniavimo nauda, rekomendacijomis, kaip galima skaičiuoti savo nueitus žingsnius. Tad šioje vietoje labai pasitarnavo išmaniosios apyrankėmis, laikrodžiai ir, žinoma, telefonai su žingsniavimo programėlėmis. Ši veikla mokinimas labai patiko!

Organizavome įvairias akcijas:

  •  Savaitės žingsniuotojas
  •  Mėnesio žingsniuotojas
  •  Įžymios Alytaus miesto vietos
  •  Suraski keturias Alytaus miesto mokyklos
  •  Suraski keturis Alytaus miesto vaikų darželiai
  •  Alytaus miesto tiltai

Mokiniai ne tik fiksavo kiekvienos dienos žingsnius, bet taip pat skaičiavo, kiek kilometrų ir laiko truko įveikiama trąsa, fotografavo aplankytas vietas, kūrė nuotraukų koliažus. Į šias veiklas aktyviai įsitraukė ir mokinių tėvai, tad visa šeima leido laiką kartu būdami fiziškai aktyvūs.

Šiais mokslo metais Alytaus Dzūkijos mokyklos bendruomenė – mokiniai, tėvai, mokytojai – įsitraukė į #walk 15 žingsnių skaičiavimo programėlės projektą MOKYKLOS EINA. Įveikę pirmą etapą ir patekę tarp 60 aktyviausių rugsėjo ir spalio mėnesį ėjusių mokyklų, patekome į tolimesnius etapus. Šis projektas ir toliau įtraukia vis daugiau dalyvių. Kas mėnesį renkamas aktyviausias ėjikas tiek mokinių, tiek bendruomenės tarpe. Dalyviai gali matyti, kurioje vietoje jie yra. Tai skatina aktyviau žingsniuoti tiek pertraukų metu, tiek po pamokų, vienam ar su šeima.

Galima drąsiai teigti, kad išmaniąsias technologijas įmanoma integruoti į fizinio ugdymo pamokas. Vien žingsnių skaičiavimo projektai padeda mokiniams išsikelti savo dienos ar savaitės tikslus. Tai puikus būdas būti fiziškai aktyviu ne tik vienam, bet ir su šeimos nariais.

Alytaus Dzūkijos mokyklos fizinio ugdymo mokytoja metodininkė Erika Rusonienė

Kategorija : Be kategorijos