Šiais metais mano laiškas Mokyklos bendruomenei šiek tiek vėluoja, tačiau geriau vėliau nei niekada. Jame aš peržvelgsiu, mano nuomone, svarbiausius pokyčius, įvykusius mokykloje per praėjusius metus. Detalesnė mokyklos veiklos atskaita bus pateikta bendrame mokinių tėvų susirinkime, kuris vyks 2024 m. vasario 12 d. (labai kviečiu jame dalyvauti).

2023 m. rugsėjo 1 d. duomenimis, mokykloje mokėsi 669 mokiniai (iš jų 20 mokinių, atvykusių iš Ukrainos), dirbo 140 darbuotojų (iš jų 82 pedagogai, 30 mokiniams pagalbą teikiančių  mokytojo padėjėjų). 2023 metais mokyklos biudžetą sudarė 3 094 000 eurų.

2023-ji metai – pasiruošimo atnaujinto ugdymo turinio pradinio ir pagrindinio ugdymo klasėse įgyvendinimo pradžia. Mokyklos komanda tam skyrė daug dėmesio: organizavo mokytojų dalykinių ir bendrųjų kompetencijų ugdymą, organizavo diskusijas ir aptarimus, rūpinosi atnaujintoms bendrosioms programoms būtinomis priemonėmis. Įsigijome naujų vadovėlių, tačiau ne visoms klasėms jie buvo išleisti, todėl mokytojai ruošė mokymo medžiagą patys. Su atnaujintomis programomis įsitvirtina ir besikeičiantis požiūris į mokinių pasiekimų vertinimą ir įsivertinimą: vertinimas turi būti naudingas mokiniams, tokiu jis tampa, kai yra sukuriamos sąlygos individualiai pažangai, pereinama nuo visiems mokiniams vienodos prie suasmenintos vertinimo kultūros. Individualiai pažangai skatinti, stebėti ir vertinti taikomas formuojamasis vertinimas; mokymosi pasiekimams įvertinti – apibendrinamasis vertinimas. Išskirti 4 pasiekimų lygiai – slenkstinis, patenkinamas, pagrindinis ir aukštesnysis. Pagrindinio ir vidurinio ugdymo programose pasiekimų lygiai siejami su pažymiu: slenkstinis lygis – 4 balai, patenkinamas lygis – 5–6 balai, pagrindinis lygis – 7–8 balai, aukštesnysis lygis – 9–10 balų.  Mokinių pasiekimai vertinami, naudojantis bendrosiose programose įvardytais pasiekimais ir pasiekimų lygių aprašymais.

2023 metais įsigijome naujų mokyklinių baldų, kompiuterinės įrangos, mokymo priemonių. Visi mokomieji kabinetai aprūpinti  moderniomis mokymo priemonėmis, koridoriuose ir fojė įrengtos poilsio erdvės mokiniams. Alytaus Dzūkija Lions klubo dėka pastatyta stoginė mokinių paspirtukams ir dviračiams.

Spalio mėnesį uždarėme mokyklos teritoriją – pagal atnaujintą darbo tvarką mokiniams uždrausta palikti mokyklos teritoriją ugdymo proceso metu. Taip pat išleidome sugriežtintas pašalinių asmenų patekimo į mokyklą taisykles. Džiugu, kad pavyksta su mokiniais susitarti ir jie supranta naujų susitarimų svarbą jų saugumui. Manome, kad būtent dėl šio sprendimo priėmimo pagerėjo mokinių drausmė ir elgesys pertraukų metu, kardinaliai sumažėjo žalingų įpročių vartojimo atvejų. Mokiniai pratinasi pertraukas leisti be telefonų, suranda kitų įdomių veiklų, pastebėjome, kad tai teigiamai veikia jų nuotaikas. Nuo rugsėjo mėnesio, įgyvendinant naują mokinių pamokų lankomumo  tvarką, žymiai sumažėjo praleistų pamokų skaičius. Vienas iš mokyklos strateginių tikslų ir yra  kurti saugią ir draugišką ugdymo aplinką, stiprinti mokinių pilietiškumą.  Didžiuojuosi  profesionalių pedagogų komanda, kurie supranta, kiek draugiška ir palaikanti mokinį mokymosi aplinka motyvuoja mokinį siekti geresnių rezultatų. Tai pagrindžia moksliniai įrodymai, o Erasmus+ programos dalyviai (mokyklos mokiniai bei mokytojai) tuo įsitikina  išvykų į įvairias Europos mokyklas,  darbo stebėjimo vizitų, bendrų veiklų metu. Nereikėtų suprasti, kad tarp mokinių nebus konfliktinių situacijų, netinkamo elgesio atvejų – tai neišvengiama. Vaikai visada  nori išbandyti ribas, laužyti taisykles. Svarbu, kaip mes, suaugusieji, tai sprendžiame, kokią  patirtį iš tokios situacijos pasiima mokinys.  Todėl, mieli tėveliai, kviečiu Jus nustatyti savo vaikams taisykles, kalbėtis su jais, dažniau juos skatinti, pagirti, išklausyti ir aiškinti, kad tai daroma dėl jų pačių gerovės. Labai svarbu suprasti, kad ne kiekvienas vaikas gali mokytis 10-ukais, tad visi kartu stenkimės padėti vaikui surasti sritį, kuri jam sekasi ir tai lavinti.

Vis dėlto vienas svarbiausių mokyklai keliamų uždavinių – gerėjantys mokinių mokymosi rezultatai. Kitas mokyklos strateginio  plano Laiminga mokykla – gera mokykla tikslas yra gerinti mokinių pasiekimus, stiprinant mokymosi veiksmingumą. Suprantame, kad gerus mokymosi rezultatus lemia  trys grandys: šeima, mokinys ir mokykla.  Kai visos šios grandys   suvokia savo pareigas, žino kaip jas tinkamai atlikti, turi teigiamas nuostatas – mokinys sėkmingai mokosi pagal savo gebėjimus.  Mes, pedagogai, analizavome  įvairius mokslininkų rekomenduotus būdus mokinių pasiekimų gerinimui, kvietėme vaikus su tėveliais į trišalius pokalbius, skyrėme konsultacijas, pamokose naudojome naujas technologijas, nuo 2023 m. rugsėjo atnaujinome individualios mokinių pažangos stebėsenos sistemą, reguliariai kartu su mokiniais analizuojame tarpinius mokinių pasiekimus.

Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. visiems 1–4 klasių mokiniams lietuvių kalbos ir literatūros, o 5 klasių mokiniams lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos po 1 pamoką per savaitę klasė dalijama į dvi grupes. Stebime šių dalykų  pažangos didėjimą: lyginant su pirmo pusmečio mokinių pažangumu, 2023 metais pagerėjo  metiniai rezultatai. Mokyklos pažangumas yra 99,02 proc. – padidėjo 2,64 procentais.

Aktyvi Mokyklos taryba 2023 metų pavasarį baigė savo darbą ir naujoji, vadovaujama fizikos mokytojo Antano Kalinausko, pradėjo savo veiklą. Mokyklos taryboje esantys mokinių tėveliai inicijuoja Tėvų forumo susirinkimus. 2023 metais vyko du Tėvų forumo susirinkimai, kuriuose priimti bendri sutarimai mokyklos aplinkos ir ugdymo klausimais (kontrolinių darbų organizavimo, vertinimo, apšvietimo lauke ir viduje įrengimas, telefonų naudojimo susitarimai, valgyklos darbo tobulinimas, mokinių išėjimo už teritorijos ugdymo proceso metu apribojimas ir kt.).

2024-uosius metus pasitikome  sukaupę naujos patirties, subrandinę naujų idėjų, atradę  naujų lyderių. Į naujus kalendorinius metus žengiame su profesoriaus Juozo Sigito Mureikos filosofine mintimi apie švietimo paskirtį: „Švietimas turi  turėti tikslą – sukurti  pagarbius ir darnius žmogaus santykius su kitu žmogumi, su fizine ir dvasine aplinka ir pačiu savimi, su mano, tavo ir mūsų Lietuva“. Kelionė link mokyklos vizijos įgyvendinimo – mokykla, kurioje gera mokytis ir augti – tęsiasi.

 Su pagarba, Mokyklos direktorė Vilija Sušinskienė

                    

Kategorija : Be kategorijos